Thursday, August 21, 2008

* 100 *

Oğuz Kurum




Fazıl Hüsnü Dağlarca

"içeri sait faik"




ABASIYANIK

Sana
Abasıyanık diyorlar
Gülümsetiyorlar beni

Aba kim sen kim
Doğru dürüst giysin bile yokken
Şapkan yokken
Pabuçların senden ayrı giderken
Seni tedirgin eden giysilerin değildi
O mavi gözlerinle gördüklerindi ancak

Nerde yoksul varsa
Nerde küs varsa
Nerde aldatılmış varsa
Nerde yalanlarla başbaşa kalmış varsa
Nerde dul varsa
Sen değil misin
Susuyorum bu akşam erken uyu diyorum


YILDÖNÜMÜNDE

Hangisidir diye düşünüyorum
Sait Faik'in en güzel öyküsü
Birdenbire güvercinler sarıyor yüreğimi
Tüyleri değişik biçimleri değişik sesleri değişik
Esen yelleri bile başka başka

Sonra gülümsüyorum
Sait Faik yaşadı mı yaşamadı mı
Bu ayrı bir öyküdür Sait Faik'ten başka



ÖYKÜ DIŞINDAKİLER

Nedir
Yazı yazanların
En önce yitirdiği?

Anneleri mi hayır
Kardeşleri mi hayır
Kendi yüzleri



AŞIK OYUNU

Aşık oynasaydı Sait Faik
Gece gündüz kazanırdı

Onun öyküleri
Geceleri gündüzdü
Gündüzleri gece



BOŞLUK

Dört dizeyle Sait'i anlat deseler
Bir dikdörtgen çizerdim
Sonra bütün çizgileri kaldırırdım
Derdim geride kalan boşluktur






No comments: