Saturday, March 1, 2008

* 57 *

Paul Mellender
Okuma Notları


*
“Otuz yıldır süregelen sanat uğraşı! Ardımda binlerce kitap, dergi. Ne mi kazandırdı bana? Öncelikle sıradan mutlulukların yedeğine kapılmamayı. İnancın, sevginin, açılmanın doğal sonucu olan acılar; salt bir reflekse dayalı gülüşten daha çok yaşattınız beni.”
Turgay Gönenç

*
“Ben, büyüklerin farkına varmadığı; ama çocukların yakaladıkları tragedyaların öykülerini yazma peşindeyim.”
Adnan Özyalçıner

*
“Insanı insan olarak, dünyayla ilişkilerini de insani ilişkiler olarak kabul ederseniz, sevgiyi yalnız sevgiyle, güveni yalnız güvenle, vb. Değiştirebilirsiniz. Sanatın tadına varmak istiyorsanız, sanat kültürü almış biri olmalısınız; başkalarını etkilemek istiyorsanız, başkalarını gerçekten, çanlandıran ve yüreklendiren biri olmalısınız. Insanla-ve doğayla ilişkilerimizin her biri, gerçek bireysel hayatınızın belirli bir biçimde kendini göstermesi olmalı. Isteminizin nesnesine uymalıdır. Karşılığında sevgi uyandırmadan seviyorsanız, yani sevgi olarak sevginiz karşılığında sevgi yaratmıyorsa, seven bir kişi olarak dışa vurumunuzla kendinizi sevilen bir kişi yapamıyorsanız, sevginiz güçsüzdür, bir talihsizliktir.”
Göethe “El Yazmaları”

*
“Ben sizin yarım bıraktıklarınızı tamamlıyorum”
Dostoyevski

*
“Serpilen aydınlıkta dalların arasından
Büyülenmiş bir ceylan gibi bakıyor zaman.”
Ahmet Hamdi Tanpınar

*
“Ne demiş uçurumda açan çiçek
Yurdumsun ey uçurum”

C. Süreya

*
“Tek başına iken her şey sana ait olur; yanında biri varsa yarısı.”
Leonardo da Vinci

*
“İnsan sanatçı olursa, zaten içi yeterince göçebedir”
T. Mann

*
“Reçete yazmak kolay, insanlarla anlaşmak zor.”
F. Kafka.

*
“Yalnızlık, büyük bir ışıktan düşünce gibi.”
Jimenez.

*
“ Karanlık benim güneşimdir.”
Albert Camus

No comments: