Tuesday, March 4, 2008

* 61 *



TRISTAN CABRAL
ŞİİRLER



ATASÖZÜ

Üç şey var ki gücüm yetmiyor
dört şey var hatta anlamadığım

gökyüzünde kuşun yolunu
yolunu yılanın taş üzerinde
denizde teknenin yolunu
ve erkeğin yolunu genç kadında

ama anlamak istiyorum seni
eli anlaması gibi tıpkı ipin
toprağın suyu anlaması gibi
denizi anlaması gibi kumun
ve ateşi anlaması gibi odunun



O ZAMAN

Ateş kuşları bırakacak gözlerimi bir gün
o zaman bir gökyüzü olacak okul çantamda
o zaman sarmaşıklar giyinecek kör gövdem
ölümsüz bir yatağa yatırın o zaman beni



EY YOLCU

Ey yolcu!
Ölümümle sev beni!
yataklarınıza göre değil yüksek ateşim
ve zindanarınıza sığmaz göklerim var
Ey yolcu!
Ölümümle sev beni!



KUM SATICISI

gezegenler dönüyordu gövdemin gecesinde
ve izliyordum sularda ölü sularda
bir maskeli atlıyı
soluk alamıyordu ateş baş döngüsü ellerimde
ve ağaçlar arasında gece mavisi çocuklar kayıyordu
şahinler yetiştiriyordum kurtarmak için geceyi
ayna kıvrımları arasında yitiyordu izler
ve yalnız bir yabancı geliyordu yollardan
okyanustan okyanusa çanta taşıyarak
gelip dayanıyordu kapılara gece
ve uyumak gerek diyordu Yabancı
az sonra çünkü yüz hırsızı geçecek

Çeviren: Özdemir İNCE
Fotoğraflar: Nigün KARA

No comments: